Menu

Czym jest marketing internetowy?

Znany również jako e-marketing, pozwala nam na zwiększenie działań, które prowadzą do wypromowania produktu/ usługi na rynek. Mamy tu do czynienia z wprowadzeniem marki, jej promocji oraz wszelakich działań, które mają na celu widoczności w sieci. Jeśli chcemy aby nasz produkt/ usługa miała rację bytu oraz możliwość rozszerzenia horyzontów, z pewnością musimy użyć odpowiednich narzędzi, które pozwolą nam na ujawnienie danej marki. Co idzie za tym? Musimy przede wszystkim znać tajniki, jakie możemy użyć, aby wprowadzić w życie dany produkt.

Co nam daje e-marketing?

Głównym zadaniem jest dotarcie do odpowiednich klientów, którzy będą zainteresowani naszymi usługami. Myślę, że odpowiednie przygotowanie się do reklamy w sieci, przyniesie nam plony, a potem będziemy mogli zbierać tylko owoce. Na co głównie zwrócić uwagę? Planowanie działań marketingowych opiera się na wyborze kanału promocji, jaki chcemy użyć,aby móc zachęcić przyszłego odbiorcę do korzyści wynikającej z dalszej współpracy. Od czego, więc czego zacząć? Oto trzy przykłady, jakie można wybrać:

Pozycjonowanie

Celem pozycjonowania jest odpowiednia umiejętność użycia odpowiednich fraz, aby strona internetowa, która jest promowana mogła znaleźć się na pierwszych stronach wyszukiwarek. Jest to bardzo złożony proces, wymagający znajomości trendów jakie obecnie panują, natomiast jeśli odpowiednio radzimy sobie w z nim, możemy liczyć na bardzo duże zyski w pozyskaniu potencjalnych nabywców danego produktu, bądź usługi.

E- mail marketing

Tutaj narzędziem komunikacji, jakie możemy użyć w tym przypadku jest poczta elektroniczna. Jest to jedna z najtańszych form marketingu internetowego,pozwalająca na wysyłanie elektronicznych wiadomości do określonej grupy odbiorców. Wysyłka newsletterów, dzienników, reklam promocyjnych,które wiążą się z promocją sprzedażową. Zaletą jest to, iż możemy personalizować komunikację do określonej grupy odbiorców oraz niskie koszty w utrzymaniu tego narzędzia.

Content marketing

To przede wszystkim nasz wizerunek w sieci, na naszym profilu facebookowym czy stronie internetowej, social media. Zalicza się do tego mi.n tworzenie blogów tematycznych, opisów różnych produktów, nagrywanie wywiadów czy filmów, aby osoba która nas ogląda w sieci mogła się przyjrzeć naszemu profilowi firmowemu bądź osobistemu. Jeśli chodzi o ten typ komunikacji, tutaj sprzedajemy swoją osobę, aby potencjalni klienci wiedzieli z kim mamy do czynienia. Produkt czy usługa to również osoba która ją tworzy, więc jeśli dany klient zapozna się z marką jaka chcemy mu zaprezentować, mówiąc jednym słowem- nasza osobą.

Marketing internetowy, wciąż idzie do przodu, chcąc za nim podążać wciąż musimy się odpowiednio szkolić i przygotować, aby odpowiednio dotrzeć do klienta, gdzie  w dzisiejszych czasach jest mocno wymagający, zatem do dzieła ! 🙂

Categories:   Biznes i budownictwo

Comments