Menu

Systemy kolejkowe – sprawna komunikacja z klientem

Komunikacja z klientem zawsze wymagała szukania takich rozwiązań, aby klienta przyciągnąć, zadowolić i nakłonić do powrotu. Nieważne gdzie kierujemy swoje kroki, obecnie wszędzie mamy do czynienia z kolejkami. Towarzyszą nam w urzędach, w służbie zdrowia, w komercyjnych firmach, w restauracjach i barach. Z konieczności usprawnienia całego systemu obsługi klienta, zaczęto szukać rozwiązań systemowych. Rozwiązań, które pozwoliłyby obsłużyć jak największą liczbę petentów, w możliwie najkrótszym czasie, oczywiście przy określonej liczbie personelu. Komunikacja z klientem daje lepszą organizację, zarządzania placówką, restauracją, firmą, sklepem. Pozwala w określonych warunkach, na przykład w sklepie, stworzyć przestrzeń, w której klient w czasie oczekiwania na swoją kolej, zainteresuje się kolejnymi produktami, co wygeneruje dodatkowy dochód. Gość restauracji, który nie musi stresować się, że jego kolejka minie, jest bardziej zrelaksowany, wizyta przebiega przyjemniej, a tym samym ocena firmy wzrasta. Dodatkowo systemy takie obliczają obłożenie w określonym czasie, pozwala to rozplanować pracę z wielotygodniowym wyprzedzeniem.

Wyobraźmy sobie konkretną sytuację. Jesteśmy pacjentem przychodni. Po wejściu zderzamy się, z ogromną kolejką, nie wiemy czy ludzie stoją do rejestracji czy już do konkretnego specjalisty. Panuje chaos i ogólna dezorientacja. Taka sytuacja powoduje frustracje i niechęć przed kolejną wizytą, a nawet bardzo często rezygnację z jakiejkolwiek wizyty. Komunikacji z klientem nie ma. Dlatego stworzono elektroniczne systemy kolejkowe. Jak działają? Pewnie większość z nas już się z takim systemem spotkała. Po wejściu do przychodni, urzędu, placówki, pobieramy bilet z numerem z dyspensera, po czym spokojnie czekamy, aż ekran informacyjny skieruje nas do odpowiedniego okienka bądź gabinetu. Niweluje to chaos i przywraca porządek.

Na rynku znajdują się różne firmy zajmującego się tego typu rozwiązaniami. Często oferują dodatkowe rozwiązania, które usprawniają komunikację z klientem np. będąc na miejscu i mając już swoje miejsce w kolejce, możemy śledzić postępy na dodatkowych monitorach. W czasie oczekiwania wyświetlane są treści informacyjne bądź reklamowe. Oprócz osobistej wizyty i odebrania numeru z dyspensera, petent może zarezerwować wizytę online. O tyle wygodne rozwiązanie, które pozwala wybrać pasujący nam termin z puli wolnych terminów. Dodatkowo systemy pozwalają na ocenę obsługi w trybie online, czyli pozytywna ocena dotrze do większej liczby zainteresowanych ludzi. Analogiczne rozwiązania wprowadzają restauracje. Aby obsługa klienta była bardziej zorganizowana wprowadzają elektroniczny system zarządzania klientem. W ich skład wchodzą systemy przywoławcze, systemy numerkowe, monitory do wyświetlania komunikatów z gotowymi zamówieniami, monitory do wyświetlania aktualnego menu czy idąc dalej interaktywne ekrany, które zamontowane w stołach pozwalają złożyć zamówienie i na bieżąco śledzić cały proces, zarówno gościowi restauracji, jak i managerowi sali.

Mnogość rozwiązań dla różnego typu firm, placówek, ośrodków, daje ogromne możliwości w poprawie komunikacji z klientem.

Categories:   Biznes i budownictwo

Comments